mereka yang gorgeous

Saturday, 28 July 2012

...BAIT-BAIT YANG TIDAK TERUCAP...





Alhamdulillah.....
Dalam pencarian meniti kehidupan ini pebagai destinasi akan ditemui..
sama ada destinasi itu adalah pengakhirannya, Allah Maha Mengetahui...
persinggahan ini adalah sementara..
pertemuan ini juga hanya untuk sedetik masa..


Mungkin diri ini bukan dalam hitungan wanita 
yang terbilang..
namun, akan ku cuba menjadi insan penenang hati dan jiwa buatmu..
melayari bahtera kehidupan yang dipenuhi sarang-sarang noda di akhir zaman ini..
hanya kuharap darimu di saat ini...
penuhilah genggaman tanganmu dengan lafaz ijab...
agar tiada lagi tabir penghalang buat dirimu jua diriku...
Sesungguhnya...ikatan itu terlalu suci untuk dicemari...




pocket NOTE : secebis rasa di hati..saya harap kamu dapat merasai... 



salam mahabbah.... 
 terima kasih sudi baca... ^__^


Saturday, 7 July 2012

Oucchh! Tutup.... Mata Tercemar! *____*

                                                    


Kami..... Haizan...Saya...dan... Aima... kat traffic light..
snap jap! heheh


Empat hari lepas....saya menuju ke Hutan Bandar Putra..lebih kurang pukul 2.40 petang Haizan & Aima sampai rumah saya..Dan kami bertolak dari rumah saya..lebih kurang pukul 3.30 petang sampai di sana.. (bukannya jauh sangat, tapi maklumlah...kami ni 'lesen' baru...pemandu berhemah kot?? hehhe)


tak ada orang lagi masa tu...ada...tapi cuma 2, 3 orang je...dan kami akhirnya sepakat untuk ke ioi Mall..nak shopping 'snacks' sikit... (sikit ke?? hehe..) dah beli2 makanan yang bermacam-macam tu kami pergi semula ke sana..


stok kami....rambang mata punye pasal..semua nak beli..heheh..
pembaziran di situ...jangan tiru aksi kami..hehe


orang pun dah mula meramaikan kawasan..cari-cari 'port' untuk duduk dan makan...akhirnya...jeti kecil jadi destinasi kami..hehe..macam-macam lah yang kami bualkan..banyak berkisar tentang 'life'di universiti..tanya2 pengalaman dan sedikit input serta advise yang Haizan beri pada kami..

tiba-tba...dalam pada kami syok berbual-bual tu... Haizan dengan spontannya melontarkan perkataan "Pencemaran Mata" disusuli dengan istighfar.. saya dan Aima jadi terpinga2 jugalah... (ape Ezan ni...lari topik??? )

ohh...baru kami faham...Haizan terpandang sepasang 'pasangan kekasih' sedang 'bergembira'...kami menoleh dan terdiam sejenak...dalam hati berkata...mesti budak sekolah lagi ni...


haaa...macam ni comey kan?? hehhe..
nak comey macam ni..nikah dulu... =)

Dan begitulah lumrahnya kini...semakin parah masalah sosial yang melanda...paling menyedihkan mereka ialah pasangan muslim dan terang-terangan adik perempuan tu bertudung...Nahh...itulah dia...dan secara tidak langsung imej islam itu sendiri telah dicemari..
Natijahnya...hanya kerana nila setitik habis sebelanga susu jadi biru...ummm.. (jgn marah...peribahasa sendiri..hehe)

SUSU = AGAMA ISLAM (PUTIH BERSIH TANPA CELA)

NILA = PERBUATAN YG MENGUNDANG  PERSEPSI BURUK PD MASYARAKAT

BELANGA = MASYARAKAT UMAT ISLAM SELURUHNYA


pocket NOTE : boleh berkawan antara lelaki dan wanita asalkan pandai menjaga batas pergaulan..bukankah Islam telah memberikan cara yang paling baik untuk wanita dan lelaki dapat menyuburkan rasa cinta?? 

* Terima kasih luangkan masa untuk saya kawan-kawan..dan kamu...nampak kepenatan di wajah kamu... Insyaallah..saya harap dapat menjadi penenang hati dan jiwa buat kamu... ^__^"


Salam Mahabbah

Terima Kasih Sudi Singgah