mereka yang gorgeous

Thursday, 26 September 2013

Luahan


awak tahu tak macamana perasaan kita bila awak bekerja sampai malam tak balik balik? kita rasa sedih sangat..rasa macam awak tak ada masa untuk diri awak sendiri..awak terlalu workaholic..kita risau awak macam tu..awak tolonglah beri masa untuk diri awak juga..ye, memang sabtu dan ahad awak tak bekerja tapi tak bermakna on weekdays awak perlu bekerja dari pagi sehingga hilang fajar..

saya marah dengan cara awak bekerja tetapi saya tak mampu nak luahkan pada awak..awak, kerja tak akan pernah habis..tidak akan..tapi, saya harap awak dapat manage diri awak..kurangkan stress..jangan terlalu fokus pada kerja sehingga sekeliling awak lupa..saya dari jauh hanya mampu memerhati..


salam mahabbah

Saturday, 21 September 2013

'KETIKA HATI WANITA DISAKITI"





Tak banyak lelaki tahu bagaimana keadaan Hati wanita ketika bersedih...

Wanita marah bukan bererti dia pemarah, melainkan hatinya tengah terluka...

Wanita yang cenderung diam bukan bererti dia egois ataupun acuh tak acuh, melainkan diam itu lebih baik untuknya.

Ketika Hati wanita disakiti...
Mungkin susah di gambarkan dengan apapun, namun hancurnya hati wanita ketika disakiti lebih dari air matanya yang mengalir dengan perlahan..

Ketika Hati wanita disakiti...
Tak banyak yang dapat ia lakukan..
Yang ia tahu hanyalah air mata mengalir membasahi pipinya..
Yang ia tahu hanyalah dadanya yang terasa sesak..
Yang ia tahu hanyalah Sebuah tanda Cinta-Nya.

Jika kau ingin mengenggamnya maka genggamlah dengan halus..

Jika kau ingin melepaskannya maka lepaskanlah dengan perlahan..

Kerana ia adalah makhluk yang sangat rapuh..
Jika diibaratkan kaca, Maka jangan terlalu kasar membersihkannya, kerana ia akan menjadi calar..

jika kau meletakannya jangan kau letakkannya dgn kasar kerana ia akan pecah...

"Begitupun Hati Wanita"

Friday, 20 September 2013

BERJAGA-JAGA



tadi jenjalan dalam FB..jumpa post ni...rasa macam tak penting..tapi mungkin untuk masa depan kot??
seram pulak bila baca... =="





DARI WALL SAHABAT FB
assalamualaikum...
malam tadi... saye pegi urut... ala..dengan makcik thai kesayangan saye tuh...sambil gi uerut,sambil nak ucap babai sebab nak pindah...nanti mesti rindu sangat kat die... die urut best..malam tadi,da habis urut,die pesan..
pesanan paling best di dunie ye...
-jangan keje teruk2
-jangan angkat berat
-JANGAN TOLAK BARANG GUNE KAKI TERUTAMA GUNA IBU JARI KAKI..!!
saye pun tanye..kenape cik?
>sebab ibu jari kaki terus berhubungan dengan rahim...ade orang tak angkat berat,tapi tolak2 barang berat gune kaki..tak bole tu!
ooo....patotla,saye memang perna buat...
baru ni pun mmg angkat berat,maklum cik,kemas2 barang..
>acik da banyak urutkan orang yang peranakan jatuh,ade yg lagi teruk,sampai da terkeluar dari 'tattittut'...
hah? nauzubillah cik..taknak la saye!!

ade sorang ni,anak 3,degil betul,acik da betulkn,die wat jugak keje berat.. betulkan lagi,maen sukan pulak,terus terkeluar... yaAllah,acik nasihatkn die,adik,jage la diri kamu,mude lagi,sayangla tubuh sendiri..! tak lame lepas tu,suaminye mule cari pempuan lain, pempuan tu datang lagi,nangis2,acik cube tolong.. tengok2...datang lagi,mengandung pulaaaakk,BETUL REZKI TU DARI ALLAH,TAPI..KAMU TU BERMASALAH RAHIM..SUAMI PUN KENE LA DIFAHAMKAN,MAEN LANYAK JE...IKUT NAFSU,KESIHATAN MACAMMANE? acik tak faham betul budak2 zaman sekarang,degil! tak sayang tubuh sendiri.. nanti kalo betul2 rahim tu terus terkeluar,tak bole masuk balik da,gune 'cincin' pun tak bole da..doktor pun tak bole tolong,potong je la....
saye telan air liur GULP....

*kawan2,sile jage bahagian kewanitaan anda ye.. sayangi tubuh sendiri..
SUAMI PULA,sile amek berat kesihatan dalaman isteri anda, anda jugak nak gune lame..ops,macam kasar pulak,saya emosi dengan cite acik tu...saye tak habis pk.. hmm...

Tanda-tanda rahim jatuh /Peranakan jatuh:
- Terasa sesuatu terkeluar di bahagian faraj
- Ketulan pada faraj
- Sakit pelvis / ari-ari (dragging pelvic pain)
- Sakit belakang
- Sakit semasa hubungan seks
- Pendarahan faraj selepas menopaus
- Inkontinens kencing atau kencing tidak terkawal
- Sukar buang air kecil / besar

RAWATAN :
- sila la jumpa doktor dgn segera
- jumpa bidan kampung untuk mengurut/menaikkan bahagian rahim.
- selepas urutan menaikkan rahim , amalkan JPD / JJC utk kuatkan rahim
mencegah rahim dr jatuh
* Elakkan berdiri terlalu lama. Ambil masa untuk duduk seketika dan melunjurkan kaki ke atas bangku. Ini selalu berlaku pada jururawat, guru, doktor dan juga mereka yang selalu ke kawasan kerja seperti jurutera
* Melakukan senaman pelvik adalah amat penting walaupun di zaman bujang lagi. Ia menguatkan otot-otot dalaman, membantu mempercepatkan proses pemulihan pascasurgeri, mendapatkan semula rasa mengawal kencing dan mengurangkan sakit belakang
* Amalkan pemakanan yang betul bagi mengelakkan sembelit kronik. Banyakkan makan sayur-sayuran, buah- buahan dan bijirin/bran. Elakkan dari meneran di bilik air lebih 15 minit. Puas atau tidak, sila keluar dari bilik air
* Memakai girdle/sut pelangsingan badan yang sesuai boleh membantu tetapi bukan korset yang amat ketat
* Jangan merokok dan jauhkan diri daripada perokok bagi menghindari batuk yang kronik
* Elakkan mengandung yang kerap dan rapat. Cubalah kaedah-kaedah perancang keluarga yang mempunyai peratus kejayaan tinggi
soalan : sis mcmana saya nak tau rahim ni tekeluar
saya : dik nak tau senang je..cube adik cangkung, masukkan 1 jari dalam vagina..kalau ada mcm besar guli kat tengah laluan tu tu makna peranakkan kita turun...atau lebih di kenali sebagai tombong..lagi dalam tombong tu lagi sihat rahim kita..jgn sampai tekeluar dik...kalau dh tekeluar boleh kene potong sbb nak masukkan balik dh susah...jgn main2 ye dik..rahim kita lah...kita nak keje jaga..bukan suami atau org lain..kita je tau mcmana..ais jgn minum selalu..sekali sekala boleh lah..lg bagus jgn amalkan..jgn angkat berat2...pesanan ikhlas dari saya...kalau dh tekerluar nak jaga susah..hari2 kene cek kat mana tombong tu..lebih baik mencegah dari merawat kan...fikir2 kan selamat mencuba (^___________^)









salam mahabbah :)

Sunday, 15 September 2013

sing a song




first time dengar terus suka...deep.....


Aku tahu ini semua tak adilAku tahu ini sudah terjadiMau bilang apa aku pun tak sanggupAir mata pun tak lagi mau menetes

Alasannya seringkali ku dengarAlasannya seringkali kau ucapKau dengannya seakan ku tak tahuSandiwara apa yang telah kau lakukan kepadaku

Jujurlah sayang aku tak mengapaBiar semua jelas telah berbedaJika nanti aku yang harus pergiKu terima walau sakit hati

Mungkin ini jalan yang engkau mauMungkin ini jalan yang kau inginkanKau dengannya seakan ku tak tahuSandiwara apa, ceritanya apa, aku tahu
Jujurlah sayang aku tak mengapaBiar semua jelas telah berbedaJika nanti aku yang harus pergiKu terima walau sakit hati
Jujurlah sayang aku tak mengapaBiar semua jelas telah berbedaJika nanti aku yang harus pergiKu terima walau sakit hatiKu terima walau sakit hati

Sandiwara Cinta ; Republik


Saturday, 8 June 2013

kumpulan darah muda


lihat kiri lihat kanan..lihat depan lihat belakang..ohh..ada rakan...ucap syukur dalam hati...masih ada lagi mereka salah satu kurniaan Tuhan..lihat sekali lagi...lihat lagi...menoleh dan terus menoleh...ehh...satu di belakang sudah tiada...tiada? ka manakah gerangannya si dia?? begini ceritanya......

kuliah...kuliah dan kuliah...sentiasa bersemadi buat si darah muda ini...sebagai acara sampingan dalam perlumbaan marathon ini terselit juga tugasan atau lebih popular dipanggil sebagai "assignment"..bak kata rakan si darah muda, "tak degree lah kalau tak ada aasignment!"

oleh itu demi menyahut seruan rakan si darah muda tadi dia pun bermulalah dengan langkah pertama..meniarap...merangkak..bertakteh....berjalan? ohh..belum lagi...si darah muda masih belum mampu berjalan lagi...bersamalah si darah muda dan rakan rakan sekuliah demi memenuhi tuntutan degree..

si darah muda mempunyai kumpulannya tersendiri..di sini si darah muda ingin menyatakan bahawa kerja berkumpulan itu kadangkala penuh suka dan duka....dan kini si darah muda semakin merasakan deritanya...mungkinkah kerana kesalahan itu datangnya dari si darah muda yang semakin hopeless? mungkin jua...namun si darah muda berharap ada istana madu buatnya di pengakhiran sem nanti....

penuh jari disusun wahai rakan si darah muda...sepuluh jari si darah muda ini ikut tunduk memohon keampunan kepada rakan jua taulan...


salam mahabbah

Wednesday, 5 June 2013

..sehelai KERTAS itu..


dalam dalam mood study week ini rasa rasanya tiada yang lebih menjadi igauan buat si "darah muda"  hanya untuk menelaah mata pelajaran kononnya..pelbagai mata pelajaran yang mula satu, helai demi helaian diselak demi setitik ilmu buat minda yang kegersangan titisan ilmu..

apakah tuntutan ilmu itu? tuntutan ilmu itu hanya akan wujud setelah pengumuman tentang tarikh pengambilan slip peperiksaan di ruangan kantor pusat pengajian..maka berduyun duyunlah si darah muda bertandang demi berjumpa kerani di kantor tersebut untuk menunaikan janji menuntut sehelai slip masuk peperiksaan..

maka di kala senja melabuhkan tirainya segenap ruang penjuru di pusat wacana ilmu menjadi tumpuan bagi darah darah muda ini..begitu hebatnya penangan hanya sehelai kertas tersebut..yang keluar "berperang" kini kembali semula ke medan "jihad" sebenar kononnya...baru keterlihatan kemajuan kemajuan dalam kehidupan mereka selama bergelar si darah muda apabila menjejakkan kaki ke kaki lima pusat wacana ilmu ilmu itu...

demikianlah sorotan peristiwa tersebut adalah suatu fenomena yang akan berterusan membelenggu jiwa si darah muda ini...semoga si darah muda ini akan beroleh kebaikan dan keberhasilan yang menguntungkan hendak-NYA...insha Allah...

salam imtihaan..bittaufiq wanajjah.. 

 salam mahabbah

Tuesday, 4 June 2013

Bila Rasa Bertandang



yang nyata, perkara tidak halal membuatkan kita lebih banyak memikirkan tentangnya berbanding perkara yang halal..sebagai contoh dalam perhubungan...kita ada couple, mungkin seperti bahagia di dasarnya..namun, sehingga satu tahap kita akan berasa dia harus menjadi milik kita..dan ini bukanlah sesuatu yang positif kerana ia terus-terusan membuatkan kita tertungu-tunggu...

*cetusan bebelan di malam hari

salam mahabbah

Wednesday, 17 April 2013

selembut sutera (bukan mahabbah seputih sutera) :p



ehh..lamanya meninggalkan teratak saya ni tak berupdate...konon kononnya busy sangatlah kan...tapi hari ni just nak share sikit je...copy paste je dari facebook kawan..tentang orang yang berhati lembut ni..99% macam sama je dengan saya.. so, maknanya saya ni .........?? (sila isi tempat kosong..hehe)

fakta mereka yang berhati lembut :

1. Bila ada orang lain yang meninggikan suara kepada mereka, mereka akan diam. Sukar untuknya melawan. Mereka juga jarang mengumpat pasal orang yang membuli mereka. Cuma mereka akan bercerita masalah mereka kepada kawan mereka yang dipercayai sambil menangis. Tetapi tiada unsur umpat, cuma luahan perasaan. Bila dah habis bercerita , mereka akan berhenti menangis dan kembali semangat. Tapi ada jugak yang suka meluahkan melalui blog.



2. Mereka kurang pandai menyembunyikan perasaan. Bila mereka ni sedih, kita boleh nampak dari riak mukanya. Mereka sebenarnya tak nak orang tahu masalahnya, tak nak menyusahkan kawan kawannya, bagi mereka biarlan mereka selesaikan masalahnya sendiri. Tapi bukan semua masalah mereka boleh pendam sorang diri, mereka pasti akan luahkan juga pada orang yang mereka percayai.





3. Mereka adalah orang yang mudah memaafkan orang tapi tidak mudah melupakan. Hati mereka terlalu lembut kerana mereka ni sensitif. Mereka mudah menangis sorang2 dalam bilik, dalam tandas dan dalam hati. Namun mereka bukannya sensitif sampai tak nak kawan bagai, mereka sensitif dalam hati dan takkan tunjukkan pada kawan kawan mereka dan tak lama lepas tuh, mereka kembali tersenyum.





salam mahabbah..

Saturday, 23 March 2013

apakah???

saya sebagai seorang wanita geli melihat video ini...bbrrr  =.="






salam mahabbah....

Thursday, 21 March 2013

PERSONALITI MENGIKUT TARIKH LAHIR ANDA



2 Disember hingga 11 Januari – Oren
12 Januari hingga 24 Januari – Kuning
25 Januari hingga 3 Februari – Merah Jambu
4 Februari hingga 8 Februari – Biru
9 Februari hingga 18 Februari – Hijau
19 Februari hingga 28 Februari – Perang
1 Mac hingga 10 Mac – Aqua (Biru Kehijauan)
11 Mac hingga 20 Mac – Lime
21 Mac – Hitam
22 Mac hingga 31 Mac – Ungu
1 April hingga 10 April – Biru Laut
11 April hingga 20 April – Perak
21 April hingga 30 April - Putih
1 Mei hingga 14 Mei – Biru
15 Mei hingga 24 Mei – Emas
25 Mei hingga 3 Jun – Krim
4 Jun hingga 13 Jun – Kelabu
14 Jun hingga 23 Jun – Maroon
24 Jun – Kelabu
25 Jun hingga 4 Julai – Merah
5 Julai hingga 14 Julai – Oren
15 Julai hingga 25 Julai – Kuning
26 Julai hingga 4 Ogos – Merah Jambu
5 Ogos hingga 13 Ogos – Biru Laut
14 Ogos hingga 23 Ogos – Hijau
24 Ogos hingga 2 September – Aqua (Biru Kehijauan)
3 September hingga 22 September – Lime
23 September – Olive
24 September hingga 3 Oktober – Ungu
4 Oktober hingga 13 Oktober – Biru
14 Oktober hingga 23 Oktober – Perak
24 Oktober hingga 11 November – Putih
12 November hingga 21 November – Emas
22 November hingga 1 Disember – Krim
2 Disember hingga 11 Disember – Kelabu
12 Disember hingga 21 Disember – Maroon
22 Disember – Teal Merah (Kayu)




MERAH
Selalunya mereka yang mewakili warna merah yang garang ini seorang yang comel dan disayangi ramai. Kamu juga suka disayangi dan menyayangi. Kamu juga sentiasa ceria dan gembira namun kadangkala dilanda ‘angin satu bandan’! Taman/kekasih yang diingini ialah mereka yang mudah diajak berbincang dan boleh membuatkan dirinya rasa selesa bila berdampingan dengan meraka.


KRIM
Ha! Kamu ini seorang yang suka bersaing dalam apa juga bidang yang kamu ceburi dan ingin berjaya. Tapi persaingan secara sihatlah. Kamu juga bersikap suka mendorong orang lain untuk mencapai apa yang diidamkan. Namun kamu cukup takut akan ‘kehilangan’ sama ada teman ataupun kekasih! Selain itu, sudah tentunya kamu seorang ceria selalu! Sebagai seorang kawan kamu boleh dipercayai 100% dan setia pada janji. Dari segi percintaan, kamu amat berhati-hati dalam menjalinkan hubungan cinta dan tak mudah jatuh cinta hingga kamu rasakan menemui seseorang yang benar-benar kamu cintai! Ketika itu, kamu tak perlukan masa yang lama untuk melafazkan sayang!


TEAL MERAH (WARNA KAYU)
Bukan main lagi kamu ni yek! Tak kira lelaki taupun perempuan, tentu menitikberatkan soal kecantikan dan penampilan fizikal diri kamu. Kamu sering melakukan kesilapan dalam membuat keputusan lantaran sikap kamu yang suka sangat ambil mudah terhadap sesuatu masalah. Manakala dalam memilih pasangan, kamu bercitarasa cukup tinggi. Kamu tak akan pilih yang sebarangan saja! Kamu juga suka memerintah dan gemar orang lain menurut perintah kamu. Walau bagaimanapun, sikap kamu yang peramah membuatkan diri kamu punyai ramai teman.


MERAH JAMBU
Kamu akan berusaha sedaya mungkin untuk membuat yang terbaik dalam apa juga yang kamu lakukan serta suka menolong orang lain dan mengambil tahu tentang orang-orang di sekelilignya. Namun kamu sukar untuk dipenuhi keinginannya dan sering saja berprasangka buruk terhadap orang lain. Dari segi percintaan kamu mengimpikan percintaan yang penuh dengan keindahan semata.


HIJAU
Salah satu kelebihan yang kamu miliki ialah cukup pandai menyesuaikan diri dengan orang yang baru dikenali. Mungkin kerana sikap kamu yang tidak begitu pemalu, namun dalam tidak sedar kamu boleh membuatkan orang lain kecil hati dengan kata-kata kamu saja! Kamu juga ingin diri kamu disayangi dan diberi perhatian penuh oleh kekasih hati. Namun selalunya mereka ini lebih rela maintain single hingga berjumpa dengan jejaka/gadis yang benar-benar sesuai untuk dirinya!


EMAS
Kamu seorang yang tahu apa yang kamu lakukan, yang mana betul dan silapnya. Kamu juga seorang yang mudah bergaul dengan sesiapa saja dan setia serta tak suka bersedih biarpun pelbagai masalah yang menimpa. Dalam soal percintaan, kamu sukar berjumpa dengan orang yang benar-benar kamu sukai tapi sekali kamu menemuinya pasti tidak akan kamu lepaskan begitu saja. Bila sekali gagal, sukar untuk kamu jatuh cinta lagi untuk kali yang seterusnya dalam tempoh yang lama.


KUNING
Kamu seorang yang manis, tenang dan sopan. Sebab itulah kamu dipercayai oleh orang-orang yang ada disekeliling kamu. Selain itu, kamu juga lebih suka menguasai dalam sesebuah perhubungan termasuklah soal cinta. Kembang semangkuk hidung bila tiap kehendak kamu dituruti oleh si dia! Kamu juga mampu membuat keputusan yang tepat kerana fikiran kamu yang jauh ke dapan. Kamu ni jiwang karat juga orangnya. Sentiasa saja berminat hal-hal yang romentik bersama si dia. Alahai!


MAROON
Bagi kamu yang mewakili warna maroon ini, kamu digambarkan seorang yang bijak dan tahu apa yang terbaik untuk diri kamu. Namun kamu juga suka melakukan sesuati itu menurut kehendak dan pendapat kamu sendiri tanpa pedulikan perasaan atau pendapat orang lain. Itulah yang menjadi masalahnya! Dari segi percintaan, kamu cukup sabar dan tidak terburu-buru untuk menjalinkan percintaan. Kamu juga terkenal dengan sikap setia kamu dalam perhubungan!


OREN
Syabas! Kamu ini jenis orang yang berani menanggung segala risiko atas tiap-tiap perbuatan yang kamu lakukan. Baguslah macam tu. Kata orang, berani buat beranilah tanggung. Kamu juga bijak mengambil hati orang-orang disekeliling kamu dan ini membuatkan diri kamu disenangai ramai. Kamu punya matlamat tersendiri dalam hidup yang menjadi target kamu selama ini dan sanggup bersaing untuk berjaya. Menyentuh soal perhubungan, kamu sebenarnya seorang yang sukar untuk mempercayai orang lain tapi bila kepercayaan itu wujud, selamanya kamu akan percayakan dia! Begitu juga dalam perhubungan cinta. Bagi kamu, saling percaya itu amat penting!


UNGU
Amboi! Kamu ini gadis/jejaka misteri rupanya. Tak ramai orang yang dapat mendekati diri kamu kecuali orang yang benar-benar kamu percayai. Kamu juga mempunyai daya penarik yang sukar dicari pada orang lain. Walaupun begitu, kamu tak pernah pentingkan diri sendiri dan agak mudah terpengaruh dengan perkara-perkara yang baru bagi kamu. Mood memainkan peranan penting mempengaruhi kehidupan kamu seharian. Jika kamu rasa gembiri, sudah tentunya hari itu menjadi hari yang paling ceria bagi diri kamu dan begitu juga sebaliknya. Dalam menjalinkan percintaan, kamu lebih cenderung untuk memilih mereka yang punyai kedudukan dan agak stabil kewangan mereka. Namun kamu pandai menawan hati orang lain, tak rugi jika dapat mengenali diri kamu lebih dekat lagi.


LIME (WARNA BUAH LIMAU)
Sifat kamu yang tenang saja sepanjang masa amat dikagumi ramai. Tapi jangan tak tahu, kamu juga mudah rasa tertekan bila dilanda masalah. Selain itu, kamu boleh dikatakan agak cerewek juga kerana perkara-perkara kecil pun kamu amat prihatin! Pun begitu, kamu punya personality tersendiri yang membuat orang ramai menyukai diri kamu. Amboi! Kamu ini rupanya seorang kekasih yang kuat cemburu yek?


PERAK
Ternyata kamu ini seorang yang berimaginasi tinggi dan tak hairanlah kamu turut berbakat balam bidang yang berkaitan dengan seni. Walau bagaimanapun kamu sebenarnya punya sifat pemalu yang agak menebal juga! Namun sikap kamu yang suka mencuba sesuatu yang baru mampu menstabilkan keadaan, bukan apa kamu suka mencabar diri kamu sendiri untuk melihat sejauh mana kebolehan diri. Dari segi perhubungan cinta, kamu lebih suka bersikap ‘hard to get’ untuk menduga keikhlasan hati si dia. Namun hubungan cinta kamu seringkali dilanda kekeliruan dan tak begitu stabil. Tapi usah bimbang, kamu akan menemui cinta sejati juga suatu hari nanti.


HITAM
Kamu gemar kehidupan yang mencabar dan punya keberanian untuk melakukan apa saja. Sebab itulah, usah ada sesiapa yang cuba mencabar kamu kerana kamu ni akan pantang dicabar. Tapi kamu tak begitu gemarkan perubahan mendadak dalam hidup kamu. Namun sekali kamu membuat keputusan, ia sukar untuk diubah oleh orang lain. Kisah cinta kamu juga begitu mencabar dan perlukan banyak kesabaran jika inginkan perhubungan itu berkekalan. Belajarlah untuk bertolak ansur sikit!


OLIVE (WARNA BUAH ZAITON)
Bagi kamu yang mewakili warna ini dikatakan seorang yang baik hati dan suka menolong orang lain. Sebab itu juga kamu tak sukakan keganasan. Kamu juga bijak menyesuaikan diri dengan teman-teman hingga membuatkan kamu menjadi ‘favourite’ di kalangan mereka. Sememangnya kamu seorang yang baik hati dan sentiasa ceria. Namun ingat, jangan terlalu percayakan orang lain membabi buta. Dalam soal cinta, kamu cukup menenangkan hati si dia dan tak suka cari pasal!


PERANG
Kamu seorang yang sukup aktif dan tak suka duduk diam saja. Pelbagai aktiviti yang dilakukan bagi memenuhi masa lapang. Sebagai seorang teman, kamu sentiasa menyokong tindakan positif teman-teman yang lain. Pun begitu, kamu sukar untuk didekati dan agak sombong jika tak boleh sesuaikan diri dengan seseorang. Dalam soal cinta, kamu mudah jatuh cinta. Tapi bila kamu sedar cinta kamu itu tidak berbalas, kamu cepat putus asa dan mengalah dengan mudah. Macam tu pulak? Seharusnya kamu perlu kikis sikap itu dan cuba berusaha untuk mengambil hati si dia. Mungki ‘rezeki’ kamu untuk memilikinya nanti?


KELABU
Kebanyakkan meraka yang diwakili oleh warna kelabu ini sangat menarik orangnya dan aktif. Kamu juga ingin diri kamu dikenali orang ramai dan menjadi kepantangan kamu pula sekiranya tidak dilayan dengan adil oleh seiapa saja! Kamu juga seorang yang tidak gemar menyimpan apa juga perasaan di dalam hati dan lebih suka meluahkannya. Sesekali kamu boleh bersikap pentingkan diri sendiri. Namun kamu amat pandai menawan hati orang lain apatah lagi dengan sikap humor yang kamu miliki itu.


BIRU
Ternyata kamu seorang yang punya keyakinan diri yang rendah dan terlalu pemilih sangat. Tak bolehlah macam tu. Itu adalah sikap negatif yang harus kamu ubah kerana mendatangkan kerugian pada diri kamu sendiri. Selain itu, kamu juga cenderung ke arah kesenian dan sememangnya kamu berbakat dalam bidang itu hingga mempu menjadikan kerjaya berkaitan dengan seni sebagai kerjaya tetap. Soal cinta pula, kamu mudah sangat jatuh cinta tapi seringkali juga putus cinta. Mana taknya, orang lain bercinta kamu pun hendak bercinta. Tapi kamu bukan benar-benar menyintai si dia setulus hati. Silap sendirilahkan? Kalau kamu mahukan hubungan itu berpanjangan, kamu harus bersikap lebih serius dan ikhlas.


BIRU LAUT
Kamu mencintai diri dan kehidupan kamu sendiri melebihi segala-galanya. Bagi kamu, jika kamu tak sayangkan diri sendiri kamu siapa lagi? Kamu juga seorang yang berpersonaliti menarik hingga sering menjadi perhatian ramai. Selain itu, kamu juga berpandangan jauh untuk masa depan. Tapi berhati-hati dengan sikap pemarah kamu tu. Sekali kamu marah pada seseorang, sukar kamu nak melupakannya. Jadi, belajarlah memaafkan orang lain. Sebab itu juga kamu sering bertengkar dengan si dia. Mana taknya, kamu ego sangat nak memaafkan orang lain sedangkan kamu sendiripun ada melakukan kesilapan!


PUTIH
Kamu punya matlamat yang jelas dalam hidup dan berusaha keras untuk mengapatkannya. Orang lain juga sering memberikan penghargaan tinggi terhadap kamu memandangkan kamu agak berkebolehan dalam pelajaran/kerjaya. Walau bagaimanapun, kamu ini kuat cemburu orangnya dan kadangkala sukar nak bekerjasama dengan orang lain. Perhubungan cinta kamu juga sering tegang dek kerana sikap cemburu kamu terhadap si dia. Cemburu itu memang tanda sayang tapi kalau dah melampau tu, cemburu buta namanya!


(AQUA) BIRU KEHIJAUAN
Mak oi! Angin satu badan kamu ni rupanya. Senang sangat mood kamu berubah secara tiba-tiba hingga kedangkala buat orang lain bosan. Mungkin sebab itu juga membuat kamu kadangkala lebih suka menyendiri melayan perasaan tapi kamu suka melancong untuk meluaskan pengalaman. Kamu juga seorang yang jujur dan mudah percaya kepada orang lain. Dari segi percintaan, kamu sukar menemui cinta sejati dan sikap terlalu mudah percaya pada orang lain membuatkan kamu sering tertipu serta gagal dalam bercinta …! Oleh itu, percaya boleh, tapi jangan membuta tuli, kelak memakan diri.


salam mahabbah

Wednesday, 6 March 2013

birthday ^___^


happy birthday to you.....
happy birthday to you.....
happy birthday to tou......
happy birthday to you.....

Mr. A, 

sekarang pada pukul 7.15 pagi genap umur dia 2_ tahun... sebab dia kata dia lahir pada pukul 7.15 pagi..tapi, ingat tak saya nak buat surprise kan?? maaf..saya tak berjaya buat...rasa kecewa sangat sebab saya tak berjaya dan di saat ini saya masih lagi di bumi ukm..

satu perkara yang memang semua orang tahu tapi mungkin agak terlepas pandang iaitu, tak semua perancangan kita akan menjadi seperti yang dirancang...




Yang tulus ikhlas
Ingin sekali sekala dirinya dibalas
Walau hanya dengan dakapan di angin lalu

Yang selalu memberi
Ingin sekali sekala jadi penerima
Cukup dengan salam dan manis doa

Aku ingin kau merasakan hebatnya cinta
Dan leburkan saja serpihan calar derita

Selamat ulang tahun sayang
Kini kau bersayap, pergilah terbang
Rentaslah langit cita cita mu
Harap nanti kita 'kan bertemu

Selamat ulang tahun sayang
Janganlah engkau tak terbang pulang
Ku nanti penuh kerinduan
Selamat tinggal, selamat jalan

Aku hanya inginkan engkau setia
Kerana setia yang mencipta bahagiamu


salam mahabbah






Sunday, 3 March 2013

Birthday on 6th March 19..


berdasarkan tajuk di atas mestilah korang dengan mudah dapat assume apa yang cuba saya sampaikan di sini kan...ye...
birthday..dan yang sewaktu dengannya ialah "surprise"... ye saya akui..dekat seminggu jugaklah saya cuba nak fikirkan idea tu..bertanya kat kawan kawan..cuba elaborate idea yang diorang bagi tu supaya hasilnya nanti nampak awesome... (awesome ke?? hehe)

ohh..ye..dan satu perkara lagi..memang agak mustahil lah jugak nak buat surprise memandangkan kitorang ni berada dalam lingkungan jarak yang agak jauh..terfikir jugak sebenarnya nak balik buat surprise untuk dia kan...ajak makan ke (candlelight dinner konon) then balik semula ke ukm..tapi....jadual kuliah untuk hari tersebut amatlah pack...mendukacitakan..kan?? (angguk kepala korang ok)

tapi yang tu je saya rasa macam kejutan paling best? kot?? hahaa...okeh...keep on thinking bout other surprise..nak buat ape ek?? alahai..dengan budget ala2 student ni faham faham je lah kan macam mana...huhu..serious..pening kot nak fikir...pening pening pun tapi nak jugak buat..tak kira.. (hati kecil ku berdegil) dan sekarang ni pun tengah duk lagi memikir tentang kejutan yang sesuai buat dia..

dan mungkin.................

salam mahabbah

Friday, 1 March 2013

kejadian di DECTAR

hai..hohoii...
sepatutnye review pasal benda ni saya buat dua hari yang lepas...tapi apakan daya, masa tak mengizinkan sejak sejak masuk sem 2 ni kan.. *alasan semata*

mesti korang biasa dengar pasal demonstrasi tak kira lah aman ke ganas ke, dalam negara kita ni dah macam satu fenomena biasa...bukan fenomena lagi dah, tapi satu kewajipan mungkin lebih lebih lagi dekat dekat nak PRU 13 ni kan...saya ni bukanlah nak pung pang pung pang sangat pasal politik ibarat bercerita di kedai kopi yang tiada kesudahannya tu..tapi, cuma ingin meluahkan sedikit rasa hati yang mungkin terkilan..perkara ni wajiblah dah tersebar ke mana mana media, tak kira lah media cetak atau elektronik...

pada hari Rabu lepas (27/2/2013) kat ukm ni adalah buat satu program "Legacies Of Women Forum" anjuran CESMED...forum berkisar tentang dunia keusahawanan dan saya pun merupakan salah seorang dari ramai ramai mahasiswa yang hadir pada program tu..hadir sebab diwajibkan a.k.a terpaksa sebab kedatangan diambil..jadi, dengan sewmangatnya lah pergi dengar diorang duk berceloteh tu...lebih kurang 4 jam jugaklah letih meminjamkan telinga ni..perasmi majlis tersebut tak lain tak bukan isteri kepada Perdana Menteri kita iaitu Datin Seri Rosmah Mansor...

lepas dia selesai merasmikan majlis tersebut haruslah dia pulang kan..takkan nak bertapa lagi, mungkin ada majlis lain untuk dihadiri ke..mana lah tahu..dalam dia sibuk sibuk nak balik tu, tak pasal pasal pulak datang si mahasiswi mahasiswi dari ISIUKM ni duk buat protes secara aman kat depan tu menunggu Rosmah keluar...apakah?? nak cerita lanjut korang baca lah sendiri kat sini..

tapi apa yang saya ingin highlite kan di sini ialah, apakah relevannya mereka buat protes tersebut?? kamon..Rosmah datang bukan buat kempen pun...semata mata bercakap tentang keusahawanan..yang korang pergi buat benda macam tu buat apa?? saya memang tak sokong tindakan tersebut..menunjukkan ketidakmatangan mereka selaku mahasiswa..



apa yang korang cuba buat sebenarnya ni?? saya bukan pro pada mana mana pihak tetapi, apa yang saya lihat di sini adalah suatu yang tidak sepatutnya dilakukan...mengapa saya bangkitkan isu ini?? kalau DSAI ke, Nurul Izzah ke kena protes, tak nak pulak buat review...isu ini berlaku di depan saya dan saya berada di tempat kejadian jadi, saya rasa saya berhak menyatakan pendapat saya secara peribadi...

*mesti ramai yang bash saya pasal hal ni.. >.<"


salam mahabbah

Tuesday, 19 February 2013

lambai lambai sem 2


sem baru, bulan baru, hari baru, minggu baru semuanya pun baru...cuma bilik dan kolej ja tak baru, duduk lagi di tempat lama...bahagia mungkin..dengan cik rumate yang ada ni...dapatlah berjimba jimba golek golek lompat lompat sesama,..ehh?? ok, tipu je..tak buat pun semua tu..kami ni sopan lagi beretika..ok? haha

dan hari ni masuk hari kedua kuliah..hari pertama kuliah semalam..umm...ok lah kot...berkejar kejar pergi kelas pukul 10 pagi cekonon tak nak lambat, sekali jadual bertukar kelas pukul 8 pagi..hahah..lepas tu ape lagi pergilah pusanika untuk program mengisi perut..haha..pukul 11 pagi dah lunch?? hebat tak hebat..makan banyak tu..nasi putih, rendang  daging, sayur kacang dan bergedil dua ketul..satu tak cukup hokeh?

dah siap makan makan, rushing nak pergi kelas pukul 12 lah kan...tetapi, ada agenda singgah menyinggah sebab kat pusanika tu ada jual jual baju, tudung, aksesori bagai...dan sewajibnya menarik perhatian mata mata pelajar wanita di sini untuk meninjau ninjau kawasan seperti kak long kawasan ye...(kecuali saya, ngeh..ngeh...)

hari ni pulak, kelas pukul 8 pagi lagi mula..pengantar statistik sosial...jumpa lagi prof aishah...hai prof! *lambai lambai tangan* yang best gila pasal prof ecah ni, dia ingat nama ku...bangga tak bangga lah kan..well..nama saya ni senag je nak ingat...so, sapa tak ingat tu memang ada masalah dengan memory mereka...haha..kejamnya..

dan petang pukul 4 hari ni pun ada kuliah..lemas betul bila ada kuliah tapi gap masa untuk kuliah kedua panjang gila...hadooiii..seharusnya lah kan tadi, kelas pukul 4 petang dan diri ni pun terlajak tidur sampai pukul 4.10...itu pun sebab su call..kalau tak, memang hangus laa..huhu..pergi kelas dengan muka bangun tidur tapi penuh bersemangat..dan sampai dewan kuliah cuma tinggal 5, 6 orang je dalam tu...sebab? lecturer tak masok...hoohooiii!!

lepas tu esok pun, kuliah pukul 8 pagi lagi...memang sem ni kuliah pagi pagi buta je...dari isnin sampai rabu semua start pukul 8 pagi..memang heaven.. =.="


salam mahabbah

Thursday, 14 February 2013

valentine ohh valentine....



dalam pada korang sibuk sibuk menyambut valentine's day tu kononnya, hari ni jugak berlaku satu tragedi yang tak diduga...

Seorang remaja wanita berusia 19 tahun di katakan telah bunuh diri di Berjaya Times Square kira-kira pukul 11 pagi tadi. Gadis cina itu dikatakan telah terjun dari tingkat 6 shopping mall tersebut.



sadis kan....??  

nak cerita lanjut baca kat sini.




salam mahabbah

Friday, 1 February 2013

janji DITEPATI... slogankah??


















.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



oppss! tiada kaitan~~



salam mahabbah



RUKUN NIKAH vS rukun nikah


"cuba tanya abang abang kita yang dah kawen, sebelum deme kawen, apa yang deme ada?? " 




video ni sambungan daripada tajuk 'Islam Itu Mudah'..saya akui, Islam amat mudah tetapi kita je yang memang suka sangat 'menyusahkan' diri...

dulu masa belajar kat sekolah agama kerajaan negeri, cikgu munakahat saya ajar rukun nikah cuma :

1. pengantin lelaki
2. pengantin perempuan
3. akad (ijab & kabul)
4. wali 
5. dua orang saksi

tapi sekarang, ye lah seiring dengan perkembangan zaman 'rukun nikah' pun ikut bertambah :


1. Pengantin lelaki
2. Pengantin perempuan
3. Saksi
4. Wali
5. Akad
6. Fotografi candid (pre-wedding, nikah, resepsi, cerai tak nak pulak berfotografi?)
7. Wang hantaran RM22,222.22
8. Make-up artist terkenal
9. Hantaran 5d Mark III
10. Hantaran iPad
11. Pakej Bulan madu
12. Lelaki dah ada kereta (lagi besar lagi bagus)
13. Majlis buat besar-besaran
14. Kek kahwin mahal
15. Kad jemputan dari Bandung
16. Penyanyi popular datang nyanyi
17. Baju 7 kali salin
18. Tema garden, lake, sungai, parit
19. baju family sedondon dari tok nenek sampai ke cucu angkat belah mak tiri sepupu rapat
20. makanan kalau boleh nak berjenis2 dari timur sampai lah ke barat



korang bayangkan, kalau korang nak kawen untuk zaman sekarang ni korang kena sediakan tambahan 15 item lagi dalam rukun nikah..dan bila lepas kawen pulak mula lah timbul macam macam masalah sebabnya ;


TENSION KENA BAYAR HUTANG



salam mahabbah..



Monday, 14 January 2013

diet comel untuk keluarga sihat?


salam sayang semua!! dalam merancang untuk mendirikan rumahtangga, bukan je persiapan untuk hari perkahwinan je perlu ditumpukan tetapi ada yang lebih penting dari itu selain rasa kesediaan untuk menjalankan tanggungjawab sebagai suami atau isteri..kalau orang tua kata,

"nak tambat hati suami, kenalah pikat perutnya dulu"

okehh...maksudnya kat sini, si isteri tu kenalah pandai masak blablabla...tak kan hari hari suami tu kena makan lauk telur dgn kicap (kecuali suami anda hantu kicap) tak pun meggi kari berapi..ye dop??  sesekali nak lah jugak dia merasa isteri kesayangan tu masak sesedap...

namun, saya nak tolong betulkan sikit kat sini mengenai frasa di atas tu..maaf ye nenek nenek sekalian (kalau ada baca) sebab cucu ni ingkar sikit je cakap nenek.. :p  memang betul lah perempuan kena pandai masak, tapi korang pun harus tahu bagaimana nak menguruskan diet sihat untuk keluarga...kan?? tak kan hari hari main hentam masak lemak je..lelama 'naik lemak' lah suami korang tu..hahahaa (oppss..terketawa jahat)






antara cara cara untuk memastikan masakan korang tu tergolong dalam golongan makanan sihat ialah ;

1. kurangkan penggunaan lemak dalam masakan seperti goreng gorengan..pilih makanan rendah
    kolesterol

2. kurangkan penggunaan garam dalam masakan..ambil dalam kadar sederhana je..okehh?? tak pun cuba
    pelbagaikan, macam letak sos sikit ke, kicap soya ke..

3. hadkan penggunaan bahan perasa tambahan..dan kalau boleh elakkan tabur garam masa hidang
    makanan..

4. asingkan penyediaan minuman bergula dengan susu rendah lemak... 

5. elakkan makan nasi atau hidangan sambil minum teh tarik sebab nanti ia akan membantutkan
    pembentukan haemoglobin (sel darah merah) (selama ni selalu buat..haha)



dah bacakan..haa..ni je lah tips seringkas ringkas tips di alam fana ini...mudah je..korang nak masak ape pun korang masaklah yang penting kandungan nutrien dalam masakan tu perlulah mencukupi untuk keperluan badan...jangan lebih jangan kurang..bak kata iwan dangdut (sekarang dah tak dangdut lagi) "yang sedang sedang saja"...hehe


haa..kan boleh ambik gambar cecomel sesama kalau dua dua sihat.. :p



*cik mahabbah belum kahwin 
lagi okeh..sesaje je nak share..
sebagai persediaan..hahaha :p*


**next entry pasal menu sihat pulak ehh..insha Allah.. ^__^


salam mahabbah

Sunday, 13 January 2013

rajuk rajuk lelaki


holalaa...saya sangat yakin korang mesti pernah lalui situasi di mana lelaki merajuk..tak kiralah kawan ke, boifren ke, tunang ke atau pun suami..dan agak pening untuk korang (termasuk saya) yang bergelar wanita ni nak memujuk..betul tak?? sila lah "iya" kan..

selalunya, bila lelaki merajuk diorang akan buat perkara perkara macam ni;

* senyap je dengan kita..tak nak bercakap..kalau bercakap pun mungkin sepatah dua je lah...

* buat buat tak layan atau tak faham..kalau yang ada henpon canggih manggih tu, nanti mesti dia layan
   henpon dia je..kita ni? buat lah muka muncung sedepa ke, sedih ala ala cinderella ke, haruslah dia tak
   layan...

* ni lagi satu, kalau kita call dia tak nak angkat..haa..tanda merajuk lah tu..nanti kalau tanya, alasan dia
   tak dengar sebab tidur..padahal memang tak nak angkat..uwaaa!!

* mesej yang tak berbalas...hantar lah berpuluh mesej pun..kalau dia dah merajuk tu jangan harap nak
   dibalasnya..dan perempuan ni pun mulalah rasa hiba hati...nak nak kalau isteri kan..:'(





dan wanita pulak bila lelaki merajuk mereka jadi seperti ni;

 merajuk balik..haa..yang ni memang selalu berlaku..tapi sedarlah wahai wanita wanita di luar sana
   senjata mu itu tidaklah seampuh mana untuk melawan rajuk mereka..last last kita jugak pujuk mereka
   balik..betul tak?? :p

 senyap dan diam tanpa kata..terkelu lidah untuk mengeluarkan kata..bukan sebab tak nak pujuk, tapi
   tak tahu cara untuk memujuk dengan berkesan..bagaimana ye??

 call dan mesej bebanyak banyak dengan harapan ada respon..tapi hampehh..takda satu pun respon...
   alahai sedihnya hati... :'(

 mula fikir bukan bukan..macam macam fantasi lah yang keluar dari minda utopia ni..nak nak lagi duk
   layan cerita cerita or novel sesedih..memang menjadi jadilah tu..lagu pun jadi..

 menggelabah tak tentu pasal..kalau dah sayang sangat, memang menggelabah jadinya kaum perempuan
   ni..jadi, encik encik di luar sana, mohon lah jangan perlakukan kami dengan sedemikian.. :'(
   kadang kadang sampai satu tahap ni perempuan boleh jadi nekad sesangat..



dan dalam menggoogle google dengan pak cik google terjumpa pula gambar ini, (really mean it)




dan terimalah buah tangan dari saya untuk awak Mr. A..maaf sebab saya tak pandai memujuk..





salam mahabbah...

Saturday, 12 January 2013

Akukah janda itu??


korang mesti pernah dengar kan pasal kahwin?? mestilah pernah..tengok pun pernah...dan..korang pernah terasa tak nak kahwin?? haaa..tu sememangnya ada dalam naluri manusia normal seperti saya..haha :p  okehh..kat sini bukan saya nak membebel bebel tentang perkahwinan ke ape..tapi masuk sikit bab yang sinonim (tapi wajib) dengan perkahwinan dalam adat Melayu ni...

bukan tips...bukan jugak adat yang perlu dibuat atau tak mahupun perjalanan perkahwinan...okehh..cukup intro setakat ni...secara ringkasnya saya nak share pasal hantaran dalam perkahwinan...bab ni memang semua orang sibuk bercerita...dari anak dara, ke mak mak dara hinggalah ke nenek nenek dara terutamanya..mereka amat concern tentang hantaran lebih lebih lagi kalau melibatkan ahli keluarga mereka.... sehinggakan wujudnya benda alah kat bawah ni...


korang rasa secara logiknya benda ni rasional ke?? kalau tak, tak yah kahwin..ikot taraf akademik lah kata kan.. (sungguh poyo) =.="


tu harga untuk anak dara..kalau janda kiraannya lain pulak, selalunya lebih rendah lah dari anak dara kan...sebab dah pernah jadi isteri orang lah katakan..jadi tak payah lah nak mahal mahal..tapi..korang sedar tak yang janda tu lebih bernilai dari anak dara...kenapa?? sebab janda ni lebih banyak pengalaman berbanding anak dara..selok belok rumahtangga dalam genggaman mereka (kecuali yang kahwin seminggu terus jadi janda)...setuju tak??

sebenarnya macam ni, hari tu saya ada terdengar seorang mak cik (janda) ni nak berkahwin..alhamdulillah, tumpang bahagia untuk dia...jadi, bila dah nama pun janda yang nak kahwin orang ramai lebih "ambil perhatian" melebihi perhatian anak dara yang kahwin..antara cakap cakap yang akan keluar dari mulut orang ;

1. ohh..nak kahwin dah ke si bedah tu? suami dia baru je meninggal setahun lepas..
    
    saya jawabkan : ha'ahh..nak kahwin dah..yang meninggal tu suami dia, bukan dia..jadi bolehlah 
    kalau dia nak kahwin..dalam Islam tak larang pun janda kahwin..

2. apa?? 10 ribu hantarannya?? ishh..kan janda buat apa lah nak mahal mahal macam anak dara..
    
    saya jawabkan : sesuailah tu hantarannya..mak cik bedah tu kan pandai masak, hari tu makan
    kat rumah dia, marvellous kot...rumah pun kemas je, dapur bersih..pagi pagi dah bangun..eh, 
    pukul 10 pagi dah ni..anak dara mak cik tak bangun lagi ke??

3. kalau aku lah jadi si bedah tu, tak sanggup aku nak kahwin lagi..kubur suami tu merah lagi..
    
    saya jawabkan : ohh..takpelah mak cik, dah jodoh dia..kalau mak cik nak saya boleh tolong
    carikan nanti..

4. itu pun nak buat kenduri jemput orang kampung ke? akad nikah kat masjid je dah lah..awak tu 
    kan janda...

    saya jawabkan : nanti kalau buat akad nikah je orang kata bukan bukan pulak..sedangkan yang 
    dah berisi sebelum kahwin pun majlis gilang gemilang, tak kan janda tak boleh kot? cube jumpe 
    ustaz tanya, apa hukum menguar-uarkan majlis kahwin?

5. aku dengar bakal suami bedah tu pun duda jugak..baru 4 bulan isteri dia meninggal, dah nak
    kahwin lagi..
   
    saya jawabkan : mak cik, orang lelaki ni tak kira lah tua ke muda ke mesti nak ada orang jaga 
    makan minum dia segala...anak anak dia masing masing dah berkeluarga..tinggal dia sorang kat
    rumah..bosan..


okehh..cukuplah lima benda kat atas tu..walaupun sebenarnya banyak lagi cakap cakap orang pada si janda ni..bukanlah saya ni pro-janda ke anti-anak dara..cuma, saya nak highlightkan kat sini, kalau teringin nak jaga tepi kain orang boleh, tapi janganlah ter'over' kan sangat diri tu..tak pasal pasal dapat free free je dosa kering..korang nak ke??



*bukanlah diri ni bagus sangat, tapi panas telinga jugak kalau orang buat benda baik pun nak dijadikan bahan umpatan*



"mak ayah tak pernah 
pulak tetapkan berapa 
hantaran yang perlu 
bakal suami bagi.. "
^__^


salam mahabbah

Wednesday, 9 January 2013

giliran mereka ^__^

alhamdulilllah....

hari ni happy sesangat...tahu??  korang pun kena happy untuk saya..sebab saya tengah happy...haha...ada dua perkara yang buat saya happy...nak tahu apa?? continue lah baca kan...tak kan separuh jalan je...mane best...lagi pun, buat sesuatu tu jangan suka separuh separuh nanti kurang berjaya..orang tua tua yang selalu cakap macam tu...saya bertugas menyampaikan je.. :p tapi sememangnya ada jugak kebenaran dari kata kata diorang tu..kan??

okehhh..perkara pertama yang buat saya happy sesangat ialah, saya dah habis exam!!! yahooo!! dah habis exam untuk minggu ni...tinggal satu paper je lagi..hahaa..saja je nak meng'over' esaited kan diri ni...sekarang ni masa bersenang lenang laa sikit kan..kita layan muvie..hokehh..umm..Hobbit kot... ^__^

lupakan kegembiraan sementara di atas tu, kita teruskan dengan kegembiraan kedua pulak ye...tadi masa habis exam saya pergi kat Kolej Burhanudin Helmi (KBH) untuk memenuhkan perut yang tak penuh ni..makan claypot rice chicken dgn air jagung...whateverlah..yang penting sedap n nice....yummy...

sebelum sampai kat kafe tu (baru nak langkah masuk) tetibe telefon berbunyi..alahai..nak makan lah..ape ni bunyi bunyi...tengok lah nama kat skrin tu..ehh?? terkejut...mesti ada sesuatu ni...saspen + suka! sebab caller tu dah lama tak call saya...

bual...bual..dan bual...dia tanya bila saya nak balik Kulai semua semua lah dia tanya...pelik jugak..ingatkan nak ajak keluar ke ape..tapi...dia cakap saya kena kena datang rumah dia...sebab dia nak tunang??!!  wooahaha!! terkejut amat....terkedu time tu..rasa nak lompat lompat je kat foyer tu..speechless terus..haha..suka laa beb besfren nak tunang..

tapi, dia tak bagi saya bbagitahu kat sape sape..soo...tak boleh laa nak share siapakah gerangan orangnya kan?? dah janji...tapi...nanti masa "perfect E-Day" dia saya share kat korang ehh..time tu korang kenal lah siapa dia..maybe??




*maaf kawan..aku happy gila dengar berita ni..
alhamdulillah...finally after 5 years..love you babe 
♥ ♥ ♥




dan ada sorang lagi jugak nak tunang..kawan baik since kecik kecik tadika main masak masak sesama...congratz Nurul Amira Binti Parlan...aku bahagia untuk kau.. ^__^




mira dan bakal encik tunang...
amin, senior time sekolah menengah dulu dulu...
muka seri seri je kan..maklumlah hari bahagia menjelang tiba  :)




#memang kenyang makan nasi minyak kengkawan je lah dua tiga tahun ni....bbuurrpp..alhamdulillah  ^__^






salam mahabbah....


Monday, 7 January 2013

MAN ♥ WOMAN



hollaa...i've read bout this once..but, i don't feel like to share it with everyone (kedekot)..but today, i got a 'sign' to post it here...  :p

dear,
Mr. A



1. MULTI-TASKING
Women - Multiple process
Womens brains designed to concentrate multiple task at a time.
Women can Watch a TV and Talk over phone and cook.
Men - Single Process
Mens brains designed to concentrate only one work at a time. Men can not watch TV and talk over the phone at the same time. they stop the TV while Talking. They can either watch TV or talk over the phone or cook.

2. LANGUAGE
Women can easily learn many languages. But can not find solutions to problems. Men can not easily learn languages, they can easily solve problems. That's why in average a 3 years old girl has three times higher vocabulary than a 3 yeard old boy.

3. ANALYTICAL SKILLS
Mens brains has a lot of space for handling the analytical process. They can analyze and find the solution for a process and design a map of a building easily. But If a complex map is viewed by women, they can not understand it. Women can not understand the details of a map easily, For them it is just a dump of lines on a paper.

4. CAR DRIVING.
While driving a car, mans analytical spaces are used in his brain. He can drive a car fastly. If he sees an object at long distance, immediately his brain classifies the object (bus or van or car) direction and speed of the object and he drives accordingly. Where woman take a long time to recognize the object direction/ speed. Mans single process mind stops the audio in the car (if any), then concentrates only on driving.

5. LYING
When men lie to women face to face, they get caught easily. Womans super natural brain observes facial expression 70%, body language 20% and words coming from the mouth 10%. Mens brain does not have this. Women easily lie to men face to face.
So guys, do not lie face to face.

6. PROBLEMS SOLVING
If a man have a lot of problems, his brain clearly classifies the problems and puts them in individual rooms in the brain and then finds the solution one by one. You can see many guys looking at the sky for a long time. If a woman has a lot of problems, her brain can not classify the problems. she wants some one to hear that. After telling everything to a person she goes happily to bed. She does not worry about the problems being solved or not.

7. WHAT THEY WANT
Men want status, success, solutions, big process, etc... But Women want relationship, friends, family, etc...

8. UNHAPPINESS
If women are unhappy with their relations, they can not concentrate on their work. If men are unhappy with their work, they can not concentrate on the relations.

9. SPEECH
Women use indirect language in speech. But Men use direct language.


10. HANDLING EMOTION
Women talk a lot without thinking. Men act a lot without thinking.





salam mahabbah ^__^