mereka yang gorgeous


Sunday 11 March 2012

salam muhasabah....

♥ Bismillah.. Assalamualaikum.. Selamat pagi ♥
''tok! Tok! Tok!'' bunyi kentong dipalu pada subuh dinihari..saat itu saya baru sahaja ingin menunaikan kewajipan kepada Yang Maha Esa..bunyi paluan itu sedikit menjentik naluri saya..kebiasaannya di kampung tempat saya tngal ini, jika kentong dipalu ia menandakan bhawa seorang dari kalangan kita telah menghadap Illahi seperti yg telah dijanji..
Innalillahiwainnailaihirajiun..
Seusai solat, persoalan tiba2 menjengah kotak fikiran.. Bilakah waktunya saya pula? Bagaimanakah keadaan saya ketika menghadapi sakaratul maut? Adakah amalan saya diterima Allah? Berjayakah saya menjawab soalan dari Munkar dan Nakir?
- Ya Allah, aku berlindung kepadaMU dari seksa kubur dan terimalah daripada kami (amal kami) sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui- ''
Salam mahabbah

No comments:

Post a Comment