mereka yang gorgeous

Tuesday, 5 June 2012

hari demam saya dan saya suka! +___+"


muka demam saya..beginilah.. >.<"

saya demam hari ini...tak dapat pergi kerja...kesiannya saya...
baiklah..saya mengaku..saya memang selalu sakit..mungkin antibodi saya lemah.. :(
setiap bulan mesti ada hari saya akan cuti sakit... (tak pernah dapat kerja penuh sebulan..kononnya bulan ni berazam tak nak ada cuti.. >.<" )

tetapi! (cheer up dear! *talking to myself ^^ )

"Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya" (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

dan..saya suka itu..janji ALLAH SWT...
positifkan minda..jangan buruk sangka atas segala kesakitan dan kesusahan yang menimpa diri.. (sebenarnya nak pujuk hati sendiri ni,.. ^__^ )


juga terima kasih tak terhingga pada pembeli ubat semalam.. ^__^



panadol.. sebenarnya saya tak makan pun ubat ni walau dipaksa petang semalam..hehehe
saya mmang liat nak makan ubat ye..dan sebab itulah saya tak suka ke klinik atau hospital... (dan takut jarum juga..nanti kena injection..sangat sakit... *__*" )



oleh sebab saya kerap kali sakit jadi.....tengoklah dalam beg saya tu....



kiri sekali: vit. B complex yg sebiji je saya makan....bau dia busuk.. *__*
seterusnya ialah panadol..makan 2 biji je..hehe..sebab nak tidur semalam..
yang belakang tu folic acid..pun sebiji je saya makan ..
dan dalam botol tu mesti ada..balsem..tu saya suka..hehe



jadi..memang ternyata saya tak suka makan ubat..hehehe...
mesti ada yang pelik kenapa saya perlu ambil folic acid dgn vitamin B complex tu.. (bukan2..saya tak mengandung ye..harap maklum... ^__^ *masa ambik ubat hari tu kakak pharmacist tanya, saya pregnant ke?? tersentak seketika >.<" )


p/S : kalau anda bijak mesti tahu kenapa saya perlu ambil dua jenis ubat tu..heheh ^__^

akhir kata dan "secebis nasihat dari teman yang amat mengambil berat tentang diri anda," (saya ambil ayat anda ye... >.< )
jaga kesihatan..kerana, kesihatan kita tak kan dapat dibeli dengan wang ringgit...dan apabila ditimpa kesakitan, ingatlah ALLAH sentiasa bersama kita samada susah atau senang.. (tapi bukan ingat DIA masa sakit je tau! )
jangan sesekali meragui tentang-NYA kerana,


“  APABILA HAMBAKU BERTANYA TENTANG KU, MAKA ( JAWABLAH ) BAHWASENYA AKU ADALAH DEKAT, AKU MEMPERKENAN ORANG YANG BERDOA.”
(  Q. AL BAQARAH 186)



wallahua'lam...

salam mahabbah.. ^___^


No comments:

Post a Comment