mereka yang gorgeous


Monday 19 November 2012

ceritera KPO

saat ni mata masih lagi belum dapat tertutup sebab siang tadi dah tidur.. balik dari KPO dalam pukul 2 petang, kemas kemas bilik dan barang2, buat apa apa yang patut kemudian saya terus rebahkan badan untuk tidur...sangat penat kiranya saya buat macam tu..dan terlebih lagi letih jika pulang saya terus merebahkan diri...gagahkan jugak diri \t, walaupun kaki dah cramp sebab terlalu byk berjalan mase explorace tu..hasilnya sampai sekarang, kaki sakit dengan badan sekali akhirnya, saya demam sekarang ni...takpelah.. tabahkan je hati... =')

apa yang saya buat sampai saya tidur tak ingat dunia macam batman? (batman pun ingat dunia)
hari jumaat lepas, (16/11/2012) saya menghadiri kursus pengurusan organisasi..kursus tu berjalan selama 3 hari..sampai hari ni lah hari terakhir..

hari pertama, slot pertama, dengar ceramah..sampai lah malam..lebih kurang pukul 11.30 malam baru pulang ke bilik..sampai bilik, tengok kain baju belum angkat lagi..saya pun angkat kemudian lipat..kemas kemas sikit bilik..sebab saya tak suka bilik saya berterabur macam tongkang pecah...lebih kurang pukul 1 jugaklah baru saya dapat rebahkan badan atas katil..

masuk hari kedua..tengok tentatif program..humm..tak adalah pack sangat pun aktiviti..cuma ada ceramah, ceramah, dan ceramah, berterusan lagi ceramah...kiranya satu hari tu dengar ceramah ajelah...macam macam input jugaklah saya dapat..berguna..ya..amat berguna.. sambung malam hari pulak...ingatkan ada xtvt kebudayaan je..tapi, ditukar pulak dengan explorace..sooo..kalau explorace tu faham faham lah kan macamana..satu kolej kami jelajah..panjat slope,kena tipu..patah balik lagi ke tempat sebelumnya..cari orang..jalan kena tutup mata dari blok 14 sampai blok 8..huh!kami  penat tahu kakak2 & abang2 felo sekalian... huhu >.<"

dan akhirnya..berjaya jugaklah kumpulan kami menghabiskan perjalnan tersebut..yang hampir 3 jam..hmm..sampai dalam bilik seminar, ingatkan dah boleh balik..tapi...belum lagi..kena tunggu tujuh lagi kumpulan yang masih mencari jalan pulang...haihh..berat nanang.. saya pun mengambil kesempatan membalu kepala dengan kain batik yang dibekalkan dan lelap lelap ayam kan mata saya...sejam kemudian..barulah satu persatu kumpulan berjumpa ke jalan yang benar...hehe

ok..jomm lahh..boleh balik tidur!

ooppss!! maaf...belum boleh tidur lagi...anda perlu menyiapkan teks ucapan perasmi, teks mc dan teks ucapan KP untuk majlis penutup esok... hmmm...bayangkan lah..mata dah kuyu amat,..badan dah lunyai kepenatan..terpaksa jua menggagahkan diri bersama rakan2 protokol lain berkampung di kafe kolej buat teks2 tersebut..

sedih..tengok kafe dah kosong, cuma tinggal kami je yang jadi burung hantu kat situ...perah perah idea..kenapalah susah sangat idea nak muncul ni..hmm..sebab terlalu penat mungkin..tapi, tak boleh..perlu siapkan jugak..esok dah majlis...dan sehingga akhirnya, pukul 5 pagi barulah saya berjaya menyiapkan teks tersebut.. (tu pun lepas bahagi2 tugas) 

sehinggalah azan dan lebih kurang pukul 6 pagi baru saya pulang ke bilik..dan pukul 9 majlis bermula, say pun baru sampai..sebab terlajak tidur sampai pukul 8.30 pagi..kunci jam tapi tak sedar langsung..hmm...thanx zaza sebab ketukkan pintu dan kejutkan saya..hehe..dan, lebih kurang 12 jam saya tak tidur sebenarnya..sehingga ditegur, kenapa mata bengkak sangat?? aiyyoo ... =.="

wahh,,,panjangnya post saya ni...banyak pulak membebel kan??

dan sekarang saya tak tidur lagi sebab menyiapkan assignment yang tertangguh..tu lah..buat lagi kerja last minute..padan muka saya..kan? (tapi sempat pulak lagi menaip blog ye.. )
bak kata kak zakiah, "welcome back to the hectic life as a student"...hahaa

pocketNOTE : balik bilik pergi toilet...bukak pili air..tak ada iar..petanda? tak ada air lah..dan bertambah lagi satu kerja, mengangkut air dari blok sebelah..hmm..sabarlah wahai HATI...
*berderai jugak air mata bila orang kata, "baik jd batman..batman pun tak tdo siang..emm"

No comments:

Post a Comment