mereka yang gorgeous

Monday, 19 November 2012

saya anak sulung lah...

ya...seperti tajuk yang tertera di atas..dengan ini saya mengakui bahawa saya adalah anak sulung dari 3 orang adik beradik...ramai jugak yang tanya, best ke jadi anak sulung?? hmm..
jawapannya BEST! 
sebab?

mak ayah lebih percayakan kita dalam membuat keputusan dan kadang kadang mak ayah jugak akan refer kat kita untuk buat sesuatu keputusan.... ahaa..bangga tak?? hahha  :p

namun demikian...ececeehh...

ada juga teori yang mengatakan anak sulung begitu dan begini...soo...boleh percaya ke tak???
terpulang pada anda untuk percaya atau tidak..sebab anda yang menilai..bukan saya.. ^__^"

antaranya yang diperkatakan tentang diri saya (anak sulung) ialah ;

ANAK MANJA EMAK

yes! saya memang anak manje emak..walaupun kekadang kena marah jugak..sebab degil..hihi :p

ANAK DEGIL

haa! kan dah nyatakan kata atas tu...memang ada lah kedegilan dalam diri saya ni...bukan sikit, agak banyak jugaklah sebenarnya..hehe..soo..tak tahulah sapa yang boleh tahan dengan sikap saya ni..tapi yang lebih penting saya harap boleh ubah perangai tak berapa nak elok ni untuk kebaikan bersama.. (bersama? dgn siapa ek? hmm)

TAK PANDAI PUJUK

hah! yang ini memang amat amat lah betulnya..saya memang tak reti nak pujuk memujuk orang ni...bukan kemahiran terbaik saya lah...tak ada skill.. (ada tak kelas kelas yang mengajar subjek 'pujuk memujuk orang merajuk? hihi)

BERCINTA

cinta?? heh! malulahh... >.<" huhu * ya saya mengaku saya adalah antara berbilion umat manusia yang setia...(macam perasan punye statement je?? huhu) walaupun kadang kadang saya bergaul dengan lelaki lain, tak bermakna saya curang, dalam hati tetap ada kamu...saya tahu lah tahap dan status saya..ingat tu!  huhu

HITAM / PUTIH

hitam putih?? ye saya suka warna putih! haha..out of topic lah.. hitam putih kat sini maksudnya, kalau hitam kata saya, hitamlah dan begitulah sebaliknya..tapi....yeke??rasanya tak jugak lahh..saya ni boleh jugak dibawa berbincang dan bertoleransi dengan manusia manusia kat luar tu...hmm..

HATI

haha..yang ni macam nak gelak! yes! hati saya amat lembut..senang kata cepat tacing...tak boleh salah sikit, mesti nak ambik hati dan lastly merajuk..alaa,,,merajuk pun bukan lama..kejap je,,hihi..kalau kena tegur sikit pun mudah terguris..nak merajuk2...ngengada kan?? hmm..baiklahh...yang ni pun kena ubah jugak lah.. >.<"

BERDIKARI

yes! i'm very independent! ohh..yeahh! haha.. * yang sebenarnya, saya bukannya pandai sangat berdikari, tapi belagak cekonon nak berdikari...lastly..hampehh..cari orang mintak tolong jugak..haha.. (alaa..takpelaa..yang penting independent spirit tu saya ada..korang ada?? haha  >.<" )

ARAHAN

ya, saya sedia terima arahan tuan!  ye ke?? hahah..memang tak lahh...konon2 je macam patuh arahan, tapi sebenarnya tak..nak tunggu kena marah, berdrama, bersinetron bagai baru lah nak terima..itu pun bukannya terima bulat2...haha.. :p

 PEMAAF & CARING

yes! i admit it...saya memang teramatlah pemaaf orangnya...dah nangis2, bengkak2 mata orang kerjakan bukan mata je dalam hati pun dah bengkak..tinggal nak meletop je tapi, tak lama ponn..lepas tu dah boleh senyum balik untuk orang tuu...sebab tu ramai je yang ambik kesempatan..tapi,,hmm..tak apalah...SMILE!
*pemaaf2 jugak tapi, bekas tu sebenarnya ada lagi...

dan yang terakhir,

 PAKAIAN

nak up to date je! ye ke? haha..tak lahh..saya bukanlah jenis yang macam tu..tapi, normal lah kan perempuan...sesekali nak jugak bergaya..hmm..tapi yang penting kemaslah..tak lah serabut orang lain menengoknya...nak jalan dgn kita pun tak lah sampai orang tu rasa malu..kan? huhu


soo..itulah antara serba sedikit tentang saya...
99.9% sama dengan saya??
hmm..mungkin jugaklahh.. ^_^

pocketNOTE : tadi bermesra dengan encik google, terjumpa jugak tentang sifat2 anak kedua ni..macam aneh2 jugaklah..next entry maybe?? ^__^
salam mahabbah.. 

2 comments:

  1. next2 entry lg anak ketiga eh :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah..nanti kita sambung entry nak ketiga ea.. huhu ^_^

      Delete