mereka yang gorgeous

Friday, 30 November 2012

mengapa RASA itu ada??

assalamualaikum.. selamat malam (tapi jangan tido dulu)

topik untuk merepek malam ni...mengapa RASA itu ada??  woohaaa!! rasa apakah itu? pedas? masam? manis? pahit? atau..ape ape lah rasa yang wujud di dunia ni.. :p




haaaa!!! RASA ni lah yang saya maksudkan...yee...
cemburu a.k.a jeles... ^_^



mesti korang biasa dengarkan perkataan ni..huhu..jeles ni wujud tak kira lah dari segi ape pun..sama ada jeles dengan kejayaan orang lain ke, jeles tengok orang dapat sport rim kereta ke (lelaki terutamanya), jeles tengok suami/ isteri kita duk bermesra dengan orang lain ke..ape ape lah, yang penting dalam kategori mampu buat kita jeles..hehhe

dan..sudah tentunya cemburu ini lebih sinonim dengan wanita..benar atau tidak?? =.=" baca je lah quote kat atas tu...dan mungkin saya bersetuju kot..hehe..bila wanita dikuasai rasa cemburu, diorang punye kehebatan setanding FBI atau pun boleh mengalahkan penyiasat penyiasat dalam cerita CSI tuuntuk mencari bahan bukti..saya akuinya..hahaaa

dan lagi satu, walaubagaimanapun kami cuba untuk menyembunyikan rasa itu namun ia tetap tak berjaya..senang kata,memang nampak obvious lah kalau kami ni cemburu..huhu..soo..agak agak ada tak solution untuk masalah ini?? hmm... mungkin pakar kaji manusia pun pening nak mengkaji sifat cemburu yang wujud tu kot..haha







sebenarnya, kami ni bukanlah sukasuki nak rasa macam tu...kadangkala ia bersebab..dan seringkali sebab itu mungkin kelihatan amat tak munasabah pada orang lelaki..kalau tak rasa tergugat, kami tak rasa macam ni tau..ok! soo..lelaki lelaki sekalian, maafkanlah kami kaum hawa ni kerana mempunyai perasaan sebegitu...

dan perasaan kami itu bersebab... bukanlah hanya ikutan nafsu semata (namun tak menolak juga jika terlalu dilayan, nafsu pula yang merajai hati..nauzubillah) sangat sakit bila rasa macam tu..lebih sakt daripada kita naik bangunan lepas tu terjun (macam pernah rasa jek! haha) tapi..lebih kurang macam tu lahh...kalau boleh keluarkan rasa tu, nak buang jauh jauh..huhu


pocketNOTE : kadang kadang rasa bersalah bila ada perasaan sebegitu..dan mungkin ia tak sepatutnya ada..totally, terabai... :')  thanks kawan kawan.. ^_^

p/S: kalau tak nak rasa macam tu, elakkanlah diri daripada terjebak dengan perkara yang mampu buat kita rasa sebegitu..ye tak?? aman~~

salam mahabbah


2 comments: