mereka yang gorgeous


Thursday 29 November 2012

signal itu penting <-----*----->

assalamualaikum.. hai! halu! salam 1 malaysia!  ^___-*


pernah tak selama anda berada di atas muka bumi ni (planet lain terkecuali) anda mengalami kemalangan? tak kira lah, kecik ke, besar ke, sederhana ke, ape ape lah..yang penting dalam kategori kemalangan..kenapa tetibe cerita pasal kemalangan ek?? hhmmm... >.<"

sebenarnya tadi, berlaku sedikit kemalangan kecil di depan mata saya..masyaallah..terkejut amat saya..serious... (cerita nak beria..hihi) masa tu saya baru je balik dari PTSL atau name glemer beliau, Perpustakaan Tun Seri Lanang... kejadian tu lebih kurang dalam pukul 2 lebih...tengah tunggu bas nak balik kolej...




iklan iklan.....
ni bukti cekonon stadi kat library..besar tahu buku atas riba tu..haha
elok molek je kan bersila atas tu..hahha :p



haa..cerita pasal bas, nak komplen sikit...jadual bas tak sistematik...kesian kami, kami dan kami lagi nak kena tunggu lama lama kat bus stop yang panas tu...* Pak Cik pengurus Rengit, sila take note! (macam dia baca je..hampeh! :p )




ni bas rengit saya naik hari hari utk ulang alik ke fakulti dan
pulang ke kolej.... *kdg2 sempat tido dalam bas..haha




okehh..habis komplen..masuk cerita tu balik..membebel aje lah saya ni kan?? huhu....haa...tu laa...nak memandu, menunggang lain kali berhati hati..malang tak berbau..betul tak?? ceritanya macam ni...sedang elok, molek, cantik, comel saya duduk kat bus stop tu, tak semena mena ada sebuah kereta macam nak berhenti tapi macam tak nak..signal pun dia tak pasang..saya pun konpius dia nak ke mana...ada sebuah kereta dan beberapa bijik moto kat belakang kereta tu..mungkin diorang pun konpius kot dengan kereta tu..haha

tiba tiba...ada sebijik motor ni (mungkin dah lambat nak ke kelas kot?? tak pun sakit perut..haha) die memotong kereta tersebut..dari arah kiri..dan.......... bergesel dengan kereta tu...nyaris je penunggang motor tu tertonggeng, kan tak memasal tu...kemudian, dua dua kenderaan tersebut berhenti..cuak jugak hati ni..janganlah sampai saya melihat adegan drama sinetron free petang petang...saya rasa kaki penunggang tu luka atau calar kot..mak cik ala ala mak datin kat dalam tu pun dah buat muka tak puas hati je.... *sape suruh tak nak pasang signal...

kesimpulannya di sini, mungkin kita tengok signal tu macam tak penting je...tapi, ia mampu menyebabkan perkara tak diingini berlaku...so..walaupun anda cuma nak singgah sebentar ke arah kiri, silalah pasang signal kenderaan anda..jangan bagi orang belakang konfius..ok?? ayah saya selalu pesan pada saya, masa drive tu jangan jadi driver yang teragak agak..nak masuk ke tak? nak masuk ke tak? nak berhenti ke tak?nak berhenti ke tak? sebab nanti orang belakang pun pening dan panggil kita @@#%$^$....hahah....itu boleh terima lagi sebab kita tak dengar kan..tapi, kalau berlaku kemalangan? tak ke haru tu jadinya?? akibat kecuaian sendiri..

ohh..yee...sebelum terlupe...ayah pesan semua tu bagai sebab anak dia yang comel, gojes, lawa, (perasan..jemput muntah!) bagai ni adalah pemegang lesen P....selalu je tak percaya kalau saya yang drive... Encik Abd Malik, P is stand for PROFESSIONAL....not probationary.. take note! hahahahh  :p



passport sangat kan muka...hahah... *gambar sengaja dikaburkan 
supaya tiada yang histeria bila melihat wajah gojes saya...hahahha
(sila ambil plastik )


salam mahabbah <3 <3

No comments:

Post a Comment